PI-M

Wat is PI-M?

Preventie en Interim (PI) ontwikkelde een Centrale Gegevensbank PI-M op vraag van de uitzendsector en de sociale partners. In PI-M staat minimaal het resultaat van de gezondheidsbeoordeling voor elke uitzendkracht die onderworpen is aan gezondheidstoezicht.

De gegevensbank wordt beheerd door PI en laat een efficiëntere opvolging van gezondheidsonderzoeken van de uitzendkrachten toe. Nutteloze herhalingen van de gezondheidsonderzoeken en de daarbij horende overbodige kosten worden hierdoor vermeden: dankzij PI-M kan nu immers snel worden opgezocht of een uitzendkracht reeds eerder medisch geschikt werd bevonden voor een gelijkaardige functie en werkpost.

De PI-M gegevensbank is zeer eenvoudig te gebruiken. Bij vragen kan je altijd terecht op de helpdesk van de www.pi-m.be, waar je een antwoord vindt op de meeste vragen (onder FAQ). Je vindt op de website ook nog een verkorte versie van de handleiding en een videotutorial die je snel op weg helpen. Mocht je toch nog vragen of opmerkingen hebben, stuur ze dan naar info@pi-m.be en je krijgt zo snel mogelijk een antwoord.

Wat is nieuw aan de Centrale Gegevensbank PI-M 2.0?

In 2016 heeft Preventie en Interim de Centrale Gegevensbank PI-M voor het eerst gelanceerd in de uitzendsector. Anno 2021 werd binnen deze gegevensbank PI-M een extra nieuwe functionaliteit ontwikkeld namelijk de “Interne opzoeking”.

De interne opzoeking is een aparte en beveiligde toegangspoort binnen de Centrale Gegevensbank PI-M, die uitzendkantoren toelaat om specifieke opzoekingen te doen voor die uitzendkrachten die al gekend zijn binnen het bureau.

Dankzij de interne opzoeking kan u snel en efficiënt:

  1. Medische geschiktheden van uw uitzendkrachten opzoeken zonder ingave van een werkpostfiche-identificatienummer,
  2. Opzoeken op basis van de gezondheidsrisicocode waarvoor uw uitzendkracht geschikt moet zijn,
  3. Opzoeken wie van uw uitzendkrachten geschikt zijn voor een specifiek vereist gezondheidsrisicocode.

De ingave van een werkpostfiche-identificatienummer blijft wel noodzakelijk ingeval een afdruk van het geschiktheidsattest van uw uitzendkracht is vereist.

Verder heeft PI samen met zijn ICT-partner het uitzicht en het gebruiksgemak van de schermen verbeterd en werd de interface met de Externe Diensten PBW vernieuwd.

Ook werd gewerkt aan de technische beveiliging van de toepassing, en dit conform de privacy- en GDPR regelgeving. Dit heeft als gevolg dat groepsmailboxadressen niet langer meer mogelijk zijn als gebruikersnaam.

Als gebruikersnaam worden wel de e-mailadressen met daarin de naam van de consulent toegelaten.

> Wat is nieuw CGB PIM 2.0.pdf <

Enkele tips voor uitzendconsulenten
  • Heb je problemen om de gegevensbank te gebruiken?
    Kijk eerst in de handleiding op www.pi-m.be. Hier vind je waarschijnlijk het antwoord.
     
  • Heb je een login nodig?
    Elk uitzendbureau heeft minstens één beheerder. De verantwoordelijke binnen uw organisatie kan voor jou een login aanmaken.
     
  • Paswoord vergeten?
    Gebruik de functie 'Wachtwoord vergeten?' op de startpagina. Klik op de link en voer je gebruikersnaam in met de verificatiecode. Het systeem zal je automatisch een e-mail sturen met een nieuw tijdelijk paswoord. Daarmee kan je dan een nieuw paswoord van jouw keuze instellen. Krijg je geen e-mail, contacteer dan info@pi-m.be (beter dan een PI -medewerker: er is altijd iemand aanwezig die toegang heeft tot deze mailbox).
     
  • Gebruikersnaam vergeten?
    Contacteer info@pi-m.be.
     
  • Gebruikersnaam geblokkeerd?
    Contacteer info@pi-m.be.

Meest onderzochte risico's

De centrale gegevensbank levert ook interessante cijfers over de meest onderzochte risico's bij uitzendkrachten. Lees meer op onze statistieken pagina.

 

''